Veronicas Galleri

Länge var det brist på inspiration.
Sen till slut var det som att puppan
brast och ut kom en fjäril.
En fjäril som vill måla hela världen
i vackra färger. Tankarna yr likt
höstlöv och jag försöker finna någon
slags ro. I konsten vet jag att mina
tankar kan vila så jag för ner dem
på duken och ett penseldrag senare
förvandlas sinnet. En lättnad...

måndag 27 oktober 2008

"Tystnaden talar kloka ord, mycket tyst men hörbart för ditt hjärta"

























Här kommer en till av mina tavlor. Det är Hemskt dålig upplösning på tavlorna men jag ska ordna upp det, tänkte jag.

Svanar lever i par hela livet. Det tycker jag är vackert. Vi är egentligen ensamma även fast vi lever i tvåsamheten. Det är något som vi fort glömmer i relationer. Att vara ensam är inte lätt.
Jag tror att det är viktigt att vara ensam ibland. För att få lugn och ro att höra sin inre röst. Det finns så mycket brus som vi väljer för att överrösta inre ljud med. Det kan vara bra att lyssna inåt. Inte alltid trevligt, men det är förvånansvärt hur mycket man får höra om man vågar lyssna.
"Tystnaden talar kloka ord, mycket tyst men hörbart för ditt hjärta" citat av mig Veronica H

Inga kommentarer: